Meny - Sidor

Vad innebär det att vara medlem i ATE

Trygghet
Vi har en bra dialog med din uppdragsgivare och dess ägare. Detta ger oss möjlighet att kunna påverka situationer som kan innebära förändringar för dig, både innan och efter att de uppkommit. Vi är en partner för dig som medlem men också i din relation till din uppdragsgivare och kund.

ATE är en ekonomisk förening som finansieras genom avräkning. Föreningen drivs av en styrelse som består av en representant från respektive uppdragsgivare, samt externa ledamöter. Samtliga är valda av ATEs medlemmar.

Att vara medlem i ATE innebär trygghet och bra ekonomiska villkor. Dels är det tryggt att inte behöva stå ensam i förhandlingar som rör ersättningar och uppdrag.

Gemenskap
Vårt mål är att så många åkare och entreprenörer som möjligt, som är anslutna till GDL, ska bli medlemmar i ATE. Desto fler vi blir desto starkare blir vi. Och desto större blir vår förhandlingsförmåga gentemot din uppdragsgivare, och dess ägare.
Vi vill skapa en gemenskap och vara en stark kraft som kan påverka.

Förmåner
ATE och GDL driver gemensamt frågor om inköpsavtal såsom försäkringar, bränsle, telefoner med mera.

Jag vill bli medlem >>

Medlemsavgift i ATE

ATE är en ekonomisk förening och drivs genom avräkning.

Kostnaden är baserad på det antal fordon som du har i din rörelse och består av två delar:

Del 1
Insatskapital om 1000kr/fordon, dock max 3000 kr

• 1 fordon – 1000 kr
  • 2 fordon – 2000 kr
  • 3 fordon – 3000 kr

Denna insats är en engångssumma.

Del 2
Årsavgift var tidigare 1000 kr/fordon och år, dock max 3000 kr/år

• 1 fordon – 1000 kr
  • 2 fordon – 2000 kr
  • 3 fordon – 3000 kr

Från 2016 är medlemsavgiften slopad.